niedziela, 3 czerwca 2012

Drożdżówki z serem

Moje pierwsze drożdżówki z serem. Pieczone z okazji pierwszych urodzin Zosi. Niestety napakowałam zbyt dużo sera i tak jakby się "rozlazły":) Nie wystawiłam ich więc na stół ale zostawiłam w kuchni. Wbrew pozorom, było to pierwsze danie które zniknęło. Gdyby nie to że podjadłam okruszki pewnie bym nie wiedziała jak smakowało:) Cóż, wystarczą mi opinie koleżanek. Były pyszne a z przepisu już kilka z nich skorzystało.


SKŁADNIKI:
  • 3 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki mleka
  • 5 dkg drożdży
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/4 kostki masła
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1/2 kg białego sera
  • 1 szt serek danio
  • cukier puder (ilość wg własnego smaku)
  • ewentualnie rodzynki

PRZYGOTOWANIE:

Przygotowujemy rozczyn : podgrzać lekko mleko, dodać łyżkę cukru, 10 dag drożdży i łyżkę mąki, przykryć i pozostawić do wyrośnięcia ok 20 minut. Rozczyn przygotować w większej misce - mocno się "rozrasta".Następnie roztapiamy 1/4 kostki masła i ostudzamy. Mąkę łączymy z cukrem i cukrem waniliowym. Do wyrośniętego rozczynu dodajemy jajka, przelewamy do mąki, dodajemy masło i wyrabiamy ciasto. Odstawić do wyrośnięcia na ok 1 h.
 FARSZ: ser zmielić lub zmiksować, dodać cukier puder i serek danio. Ciasto rozwałkować na placek grubości ok 1/2 cm. nakładać farsz i zwijać dowolne kształty. Bułki smarować roztrzepanym białkiem. Piec 20 minut w temp 180 stopni. Smacznego:)




1 komentarz:

Dziękuję za wszystkie komentarze:)