niedziela, 27 stycznia 2013

Barszczyk w 30 minut. o tak:) Test buraków suszonych

Post ten, nie jest sponsorowany a buraczków (niestety) nie dostałam do przetestowania. Znalazłam je gdzieś na dnie szuflady z przyprawami. Akurat był piątek i nie miałam pomysłu na obiad. Śnieg spadł po kolana , drogi białe a do sklepu nie chciało się ruszyć. Wpadły więc w moje ręce w idealnym momencie:) Jest nawet przepis na odwrocie, ale ja dodałam oczywiście coś od siebie. Barszczyk wyszedł przepyszny. 30 minut gotowania wystarczyło aby wszystkie składniki były miękkie. Gorąco polecam. 



SKŁADNIKI:

buraczki suszone 100 g
marchewka 1 szt
pietruszka 1/2 szt
ziemniaki 4 duże
cytryna 1/2 szt
kostka rosołowa 1 szt
sól pieprz do smaku

PRZYGOTOWANIE:

Ziemniaki umyć, obrać i pokroić w mniejszą kostkę. Ponownie obmyć, zalać wodą, posolić i podgotować. Ok 10 minut od momentu gotowania się wody. Następnie w innym garnku gotujemy  2 litry wody , dodajemy kostkę rosołową oraz buraczki suszone. Marchewkę i pietruszkę obieramy, myjemy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Warzywa dodajemy do zupy. Podgotowane ziemniaki odcedzamy i również przekładamy do zupy.  Całość gotujemy kolejne 10 minut , doprawiamy do smaku solą , pieprzem oraz sokiem z połowy cytryny. Smacznego:)


1 komentarz:

  1. Wszystko super, ale za kostkę rosołową to ja dziękuję... Dodawać taki syf do zdrowego posiłku, nieładnie :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze:)